Hlavní navigace

Zviditelněte firmu na internetových mapách. Snadno a zadarmo

30. 9. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: Shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Kdo nebyl ve Zlatých stránkách, ten jako by nebyl. To samé dnes platí o internetových vyhledávačích. Tam ale snadno zapadnete. Zviditelněte se proto na mapách.

Díky rozvoji chytrých mobilů a tabletů se stále více spoléháme na navigace a mapové aplikace. Ať už jdete na oběd do neznámé restaurace nebo v cizím městě hledáte pneuservis, mapa v mobilu vám vždycky pomůže dostat se na to správné místo. Tak proč by tím správným místem neměla být pro někoho jiného zrovna vaše provozovna? Odnavigujte do ní své potenciální zákazníky prostřednictvím informací v mapách.

Podle Yelpu, který má uživatelům pomáhat najít dobré podniky a služby v jejich okolí, hledají Češi místní firmy ve 73 % přes mobil i internet. Jen 21 % dá na doporučení přátel a pouhých 5 % si firmu najde přes tištěné katalogy. Podle Googlu pak hledá firmy ze svého okolí online dokonce 97 % zákazníků. Argumenty k tomu, abyste byli vidět i na internetových mapách, to jsou celkem pádné. Snažte se proto dostat svou firmu alespoň do dvou základních map, do domácích Mapy.cz od Seznamu a do googlovské mapy. Není to jen o tom být viděn, ale svým zákazníkům umožníte získat i další informace. Lidé se jedním kliknutím dozvědí podrobnosti nejen o vaší adrese, ale i otevírací dobu a telefonní číslo, které mohou na chytrých mobilních telefonech dalším kliknutím rovnou vytočit a zeptat se na další informace. Umístění na mapách dál usnadňuje použití mobilní navigace a navíc se vaše firma dostane i do výsledků vyhledávání Seznamu a Googlu. Základem je být na Seznamu a Googlu, ale můžete se dostat i do map na autonavigacích, do zmíněného Yelpu, Foursquare nebo Trip Advisoru.

Jak přidat firmu do map

Ilustrační obrázek.
Autor: Shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Ani u Seznamu, ani u Googlu se nejedná o nic složitého a firmu můžete do map přidat sami. Jedinou podmínkou je, že budete mít u těchto služeb zřízen e-mailový účet. Výhodou pak je, že u obou služeb je vložení informací do mapy zdarma.

Máte-li účet u Googlu, stačí přejít na Google mapy a pár kliknutími se dostat do registračního formuláře. Tam je potřeba vyplnit základní údaje jako jsou ulice, otevírací doba, webová adresa, popis a tak dále. I v tomto případě platí, že čím lepší popis, tím lepší výsledky vyhledávání. Proto informace doplňte o kvalitní fotografie nebo video. Google si pak ještě vyžádá potvrzení, že jste skutečně zástupci dané firmy a pak dojde na schválení celé operace.

Může se také stát, že svůj podnik na googlovské mapě najdete, aniž byste ho registrovali. Je to výsledek naší snahy umožnit uživatelům nalézt co nejvíce relevantních informací. Děje se tak automaticky. Nezůstáváme dokonce jen u adresy a kontaktních údajů, ale snažíme se nalézt i relevantní fotografie či recenze, vysvětlil za Google Filip Hráček. Pokud je tedy o vaší firmě záznam ve Zlatých stránkách, má vlastní web nebo je uvedena v některých on-line katalozích, je dost pravděpodobné, že už jste v mapách Googlu zaneseni. I tak se ale vyplatí informace zeditovat nebo zadat znovu. A to z důvodu kontroly a relevantnosti informací.

Dále čtěte: Zkuste se propagovat přes síť Evensi. Je to efektivní a skoro zadarmo

Na mapách od Seznamu pak stále více funguje propojení s Firmami.cz, které vzájemně používají svá data i funkce. Prvním krokem, který musí podnikatelé pro přidání své firmy na Mapy.cz udělat, je proto registrace na službě Firmy.cz. Jejich zápis je pak dohledatelný nejen na Firmách.cz, ale automaticky i přes mapový server Mapy.cz. Takové zobrazení je zdarma. Existuje ale ještě placená verze. Firmy, které si na Mapách.cz nastaví inzerci, zaujmou své potenciální zákazníky mnohem dříve, tedy na nižších zoomech, kde se ještě nezobrazuje konkurence. O placenou formu propagace se na Seznamu soutěží. Podnikatel může v aukci vydražit zvýraznění svého POI – point of interest, čili bodu zájmu – na jednotlivých zoomech, tedy úrovních přiblížení. Aukce začíná už na 5 korunách a každý den se uzavírá ve 22:00. Pro každou kategorii firem je aukce zvlášť. Firma, která zvítězí a nabídne nejvyšší cenu, má jistotu, že se na mapě při konkrétním přiblížení neobjeví žádný jiný podnik ze stejné kategorie v okruhu téměř 11 kilometrů. Zvýrazněné POI body se zobrazují od zoomu 13 do zoomu 17.

Zejména u restaurací nebo hotelů ve větších městech či turistických oblastech je stále těžší vyniknout. Rozhodli jsme se proto nabídnout těmto dvěma kategoriím firem inzerci na Mapy.cz, aby se mohly oproti konkurenci zviditelnit. Restaurace a ubytovací zařízení jsou navíc na Mapy.cz zobrazeny pomocí ikonky bodu zájmu, zkratka POI, vysvětluje Petr Csikós, produktový manažer Firmy.cz, proč je placená propagace na mapách Seznamu v tuto chvíli výhradně určena restauracím a ubytovacím zařízením.

Daně x

Psali jsme: Geolokační reklama na Facebooku pomůže hlavně malým podnikům. Jak funguje?

Vyplatí se to?

Jestli se umístění na mapách vyplatí? Ano. A to zvlášť v turistických lokalitách nebo ve větších městech, kde firmy den co den soupeří o zákazníky. Stejně tak je dobré na sebe upozornit na venkově, kde by se o vás projíždějící turisté nebo lidé ze vzdálenějších vesnic nemuseli dozvědět. Lidé si například často vybírají své ubytování podle lokality a důvěryhodnosti a zvýrazněný bod zájmu, který se jim zobrazí dříve a ve větší velikosti, tyto pocity může vyvolávat, tvrdí Petr Pěcha, manažer Firmy.cz. Dopad kampaně je navíc snadno měřitelný. Podnikatelé mají k dispozici přehledné statistiky, které udávají počty zobrazení reklamy, prokliky na webové stránky, investice vynaložené do kampaně i konkrétní časové intervaly.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).