Hlavní navigace

Podnikatelé se mohou přihlásit ke Kodexu nediskriminujícího podnikatele

29. 7. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) a nevládní organizace Iuridicum remedium spolupracují na projektu Co je a co není diskriminace. Chtějí v rámci projektu zvýšit povědomí o diskriminaci, přispět k přijetí antidiskriminačního zákona a poskytovat poradenství v případě diskriminace spotřebitelů. Součástí projektu je také antidiskriminační linka 222 762 222, kde je možné jak sdělit své zkušenosti, tak získat informace, a to v českém i anglickém jazyce.

V rámci tohoto projektu je zřejmé, že s diskriminací se setkává stále velké množství spotřebitelů Mezi nejčastější formy takového nepřijatelného chování patří zejména účtování dvojích cen, uplatňování rozdílných podmínek pro cizince, neodůvodněné znevýhodnění zákazníků z důvodu jejich zdravotního postižení nebo rodinného stavu. Výjimkou nebyli ani případy diskriminace kvůli pohlaví a věku, kdy spotřebiteli byla například zamítnuta reklamace s poukazem na jeho vysoký věk, informuje o české praxi Sdružení obrany spotřebitelů. Podle Michaely Suchardové, právničky nevládní organizace Iuridicum remedium, je někdy pro spotřebitele těžké domoci se přiměřeného zadostiučinění po diskriminačním chování obchodníka právě díky neexistenci antidiskriminačního zákona v českém právním řádu.

skoleni_15_4

Sdružení obrany spotřebitelů organizuje také on-line kurzy, a to nejen pro spotřebitele, ale také pro podnikatele. Podnikatelé mohou absolvovat například Kurz o diskriminaci pro podnikatele. Po kurzu a úspěšném testu se poté mohou přihlásit ke Kodexu nediskriminujícího podnikatele. Získají pak samolepku nediskriminujícího podnikatele k vyvěšení v provozovně nebo na webu. Pro spotřebitele to vypovídá o tom, že takový podnikatel vykonává podnikatelskou činnost v souladu nejen se zákonem, ale i s etickými a morálními zásadami, upozorňuje SOS. Kodex i nediskriminující podnikatelé jsou přístupné na internetu.

Čtěte více o antidiskrimi­načním zákonu na business serveru Podnikatel.cz:

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).