Hlavní navigace

Na teplou zimu žehrají i internetoví obchodníci

6. 2. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: www.isifa.com
Přinášíme další krátké zprávy z byznysu. Tentokrát o propadech v příjmu obchodníků se zimním sporotvním vybavením nebo o důchodcích s exekucemi.

Na teplou zimu žehrají i internetoví obchodníci

Nečekaně teplá zima dopadá ina internetové obchodníky zabývající se prodejem zimního sportovního vybavení. Podle interních statistik internetového srovnávače cen Zboží.cz klesla v porovnání s loňským rokem návštěvnost vybraných sekcí se zimním zbožím o 73 %. Letošní zima nejméně láká k nákupu nového vybavení pro snowboardisty. V tomto segmentu je ppokles o 78 %.  Podobně na tom jsou i lyžaři, kde jsme zaznamenali úbytek návštěvnosti o 71 %, a běžkaři s poklesem 73 %, říká Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz. Menší prodeje přiznávají také samotné obchody. Teplá zima bez sněhu má samozřejmě na poptávku po typicky sezónním sportovním zboží negativní vliv, ale i přes současný nepříznivý vývoj počasí si zákazníci uvědomují, že letos mají ideální šanci ještě nakoupit lyžařské vybavení za nižší ceny než v následující sezóně, kde se již bude významně promítat vliv oslabené koruny, komentuje Martina Kudláčková, ředitelka nákupu a marketingu ve společnosti SPORTISIMO.

Místo v restauraci si stále rezervujeme telefonicky. Online systémy se nenosí

Češi už přišli na chuť dobrému jídlu a jsou ochotni za něj zaplatit i 500 korun na osobu. Na chuť technologiím v restauracích ale teprve přicházejí. 66 % hostů stále ještě používá při rezervaci místa v restauraci telefon, 20 % už ale využilo rezervaci přes internet a toto číslo stále roste. Mizivé procento hostů pošle e-mail a ještě menší si dojde místo objednat osobně. Nejčastěji si lidé objednávají místo v restauraci na poslední chvíli, to znamená po 11. hodině, přičemž špička trvá až do 18. hodiny. Ukázal to průzkum mezi návštěvníky restaurací a vyhodnocení dat rezervačního systému Restu.cz. V zahraničí je poměr spíše obrácený, většina hostů využívá rezervační systémy. Takový poměr má větší logiku v tom, že online rezervaci může host vytvořit kdykoliv, kdežto telefon ve vytížené restauraci nemusí zrovna nikdo zvednout, říká Pavel Suchánek z Restu.cz.

Pokud si hosté rezervují místo online, tak nejčastěji na poslední chvíli. Špička začíná hodinu před polednem, kdy je také přijato nejvíce rezervací z celého dne. Špička ale trvá až do 18:00. Jediná hodina, kdy systém většinou nepřijímá žádné rezervace, je mezi 3. a 4. hodinou ranní, jinak Češi posílají své požadavky průběžně celý den.

skoleni_15_4

Důchodci čelí stále více exekucím

Česká správa sociálního zabezpečení pravidelně sprovádí exekuční srážky téměř u 71 000 důchodů. Toto číslo rok od roku roste. A nejedná se zdaleka o všechny, kteří mají problém. U dalších několika desítek tisíc důchodů správa eviduje exekuční titul, ale protože důchod je tak nízký, že nedosahuje takzvané zabavitelné výše, nemůže být exekuční srážka zařízena. Od lednové splátky 2014 byly valorizovány všechny vyplácené důchody a současně podle nařízení vlády došlo ke změně výše normativních nákladů na bydlení. Tyto změny mají vliv na výši exekučních srážek z důchodu a znamenají pro Českou správu sociálního zabezpečení povinnost u všech důchodů s evidovaným exekučním titulem výši srážek přepočítat. Přepočet exekučních srážek bude proveden od únorové splátky důchodu. Důchodci se do problémů s exekucemi dostávají stále ze stejných důvodů. Většinou se jedná o neuvážené nákupy předražených věcí na předváděcích akcích.

Počet důchodů se zařízenou exekuční srážkou 

Počty důchodců se zařízenou exekuční srážkou
Rok 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Počet srážek 30 855 35 223 40 718 46 121 51 184 60 874 67 614 70 997

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).