Hlavní navigace

Kvalita, pověst a původ výrobku ovlivňují nákup

29. 3. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Minulý týden se uskutečnila konference Retail in Detail/Fresh Food 2011 stav a perspektivy trhu čerstvého zboží, kde diskutovalo více než 150 reprezentantů výroby a distribuce čerstvých potravin. Byl zde představen výzkum GfK Czech, který potvrdil, že kvalita, dobrá pověst a původ výrobku jsou zásadními faktory ovlivňujícími nákup. České potraviny mají dobrou pověst a jsou zejména v kategoriích mléčných a masných výrobků preferovány před importem. Klíčovým parametrem pro to, aby výrobek byl vnímán jako český, je zejména produkce na území Česka, která je velmi důležitá pro 87 % spotřebitelů. České vlastnictví značky je ve srovnání s tím podstatně méně důležité (61 %).

Zdeněk Skála z Incoma-GfK rovněž potvrdil klíčový význam čerstvých potravin pro zlepšování image a celkovou diferenciaci řetězců. Další část konference byla věnována 3 vysoce aktuálním případovým studiím. Simona Sokolová, generální ředitelka OLMA, představila strategii opírající se marketingové investice, efektivně koncentrované do tradičních českých značek Zlatá Haná a Florián. Stanislav Sekyra z MAKRO Cash & Carry popsal na příkladu prodeje ryb dlouhou a systematickou cestu své firmy při budování ziskové kategorie čerstvého sortimentu. Následovalo vystoupení Františka Komory ze společnosti Crocodille, která patří mezi nečetné exportéry úspěšně exportující čerstvé potraviny i na náročné západní trhy. Závěrečný blok konference byl věnován velké diskusi o budoucnosti českého trhu čerstvých potravin, kterou moderoval Martin Mařík z časopisu Ekonom.

Toto je P.R. sdělení

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).