Jarka Čechová je majitelkou kadeřnického salonu Nous l´assumons v blízkosti Václavského náměstí v historickém centru Prahy. Její více než dvanáctiletá praxe zahrnuje působení v kreativním kadeřnickém seskupení Bomton Art team, ale také řadu zahraničních stáží a vizážistický kurz. Mezi její úspěchy patří šest nominací na BOMTON CUP, nominace v soutěžích HAIRDRESSING AWARDS a COLORTROPHY a především ocenění kadeřník roku studií BOMTON z roku 2006. V současné době spolupracuje kadeřnický salonu Nous l´assumons například s butikem Le Chatón, společně návrhářkou Janou Berg se podílí na přípravě přehlídek značek Victoria Secret, Cherokee a F&F.
Jste majitelkou kadeřnického salonu Nous l´assumons v centru Prahy. Co vás přivedlo k myšlence založit vlastní kadeřnický salon?
Vlastní salón jsem se rozhodla otevřít, protože jsem chtěla klientkám poskytnout více osobní a individuální přístup. Což v mé minulé práci tak úplně nešlo. Sledujte Business (duo) Proměny: Grafická divočina na hlavě? V některých profesích vítaná záležitost.
Návštěvník webových stránek vašeho salonu se hned na úvod seznámí s vaší filozofií týkající se vzhledu a vytváření image : „Jak už napovídá název našeho salonu Nous l´assumons, bereme vše na sebe. Odpovědnost za váš půvab, reprezentativní vzhled, dobrý pocit ze sebe sama i zdraví vašich vlasů.“ Domníváte se, že jsou také vaše zákaznice dostatečně odpovědné za svůj vzhled v oblasti firemní kultury?
Myslím si, že se to již v mnohém zlepšilo. Obecně se už většina žen více snaží reprezentovat, jak sama sebe, tak i firmu, ve které pracují. I když na druhou stranu, stále je co zlepšovat. Jde mnohdy o špatně zvolený účes či barvu, ale to dávám za vinu spíše neprofesionalitě jejich kadeřníka. Málo kdy se vás některý z nich totiž hned v úvodním rozhovoru zeptá, co děláte. A tak může dojít ke spoustě chyb. Sledujte Business (duo) Proměny: Hotelovému byznysu se musíte se svojí image přizpůsobit
Co to podle vás znamená „odpovědnost za reprezentativní vzhled“ a jak byste svou filozofii vysvětlila českým ženám i mužům působícím ve firemním prostředí, kteří nepovažují svou image za tolik podstatnou?
Reprezentativní vzhled je opravdu dost podstatný,pokud jde o firemní kulturu. Tím myslím, že každý z nás je odpovědný za to, jak vypadá a tím zároveň reprezentuje firmu, ve které pracuje. Určitě na vás nebude působit profesionálně někdo s neupravenými vlasy, vousy, nehty a podobně. Je to jen na nás samotných.
Do jaké míry může podle vás účes mít vliv na celkovou image ženy nebo muže?
Myslím si, že účes tvoří 70% celkové image. Krásné zdravé lesklé vlasy, dobře zvolený střih a barva udělají mnohem více než drahý šperk či doplněk. Sledujte Business (duo) Proměny: Pryč s bradkou a neupraveným hárem, agrofarmáře zdobí nová vizáž
Domníváte se, že je v současné době v oblasti firemní kultury věnována dostatečná pozornost tomu, jakým způsobem pečujeme o své vlasy?
Co se týče péče o vlasy není příliš veliká. Rozhodně by se měli klienti více vlasy pěstit a pečovat o ně profesionálními výrobky.
Jakým způsobem by měly ženy co nejvhodněji volit účes tak, aby se jednalo o vhodný způsob dotváření image právě v pracovním prostředí?
Určitě podle toho v jaké pozici a firmě pracují. Kreativní profese jsou v těchto ohledech více svobodomyslné a můžeme si dovolit i víc extravagance. Kdežto třeba pozice manažerské jsou velmi striktní co se týče pravidel úpravy účesu.
Co považujete za největší prohřešky, kterých se české ženy bohužel dopouštějí v oblasti úpravy vlasů v pracovním prostředí, s jakými prohřešky se vy sama osobně setkáváte?
Mezi největší prohřešky patří neupravené vlasy s velikými odrosty, stažení vlasů plastovým skřipcem, jako když jdeme do sprchy a pak také mnohdy přehnaně dlouhé vlasy. Někdy méně znamená více. Neříkám, aby byly ženy nakrátko, ale vlasy potřebují mít tvar, lesk a život. Sledujte Business (duo) Proměny: Změna image vám může zvýšit profesní sebevědomí, stejně jako Renátě a Martinovi
Autor: Simona Maxová