Už po jedenácté soutěží čeští exportéři o Exportní cenu DHL. Soutěž pořádá společnost DHL Express a vládní agentura CzechTrade. Cílem je poukázat na význam malých a středně velkých exportních firem pro českou ekonomiku.
Firmy se utkají v kategoriích středně velká společnost, malá společnost, exportér teritoria a exportér regionu. Samostatnou kategorií je pak ocenění nejúspěšnějších klientů agentury CzechTrade. Agentura CzechTrade s radostí oceňuje ty firmy, které dokáží obstát v tvrdé konkurenci a během jednoho roku se jim podaří zvýšit objem exportu, některým z nich i několikanásobně. Samozřejmě máme radost, když k tomu můžeme svými asistenčními a poradenskými službami přispět,
uvedl Ivan Jukl, generální ředitel CzechTrade. Premiérově CzechTrade vyhlásil zvláštní ocenění agentury za aplikaci průmyslového designu. Souvisí to s naší novou službou Design pro export, která si klade za cíl zvýšit povědomí českých firem o využití průmyslového designu při zvyšování jejich konkurenceschopnosti na zahraničních trzích,
dodává Ivan Jukl.
V loňském roce se do soutěže přihlásil největší počet firem v dosavadní historii soutěže. Obrat soutěžících 236 společností dosáhl v roce 2006 téměř 51 miliard Kč. Nejčastěji tyto společnosti vyvážely produkty do Německa, Slovenska, EU, Polska, Ruska a Velké Británie.