Hlavní navigace

3 tipy, jak získat nové kontakty na vaše zákazníky

5. 3. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Pro úspěšný email marketing je zapotřebí mít kvalitní databázi kontaktů, tedy lidí, kteří chtějí být informováni o novinkách a akcích. Jak získat jejich emaily?

Spokojení zákazníci chtějí být informováni o tom, jaké novinky či slevové akce zrovna připravujete. Nejsnazší cestou, jak jim tyto informace předat, je pomocí emailu. Jak však legálně získat emailové adresy a takovým způsobem, aby vaši zprávu příjemce neoznačil ve své poštovní schránce za spam? Využijte hned 3 nástroje, pomocí kterých získáte kontakty na zákazníky, kteří informováni být chtějí.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Získávejte nové kontakty na své zákazníky jednoduchými způsoby. 

1) Přihláška k odběru novinek na webu

Nejrychlejším způsobem, jak získat kontakty na vaše zákazníky, je možnost přihlásit se k odběru novinek přímo na vaší firemní internetové prezentaci. Přihlašovací políčko by mělo být dostatečně viditelné a navíc jednoduché. Klíčová je pro vás e-mailová adresa. Abyste si ušetřili práci s vytvářením dodatečný registračních formulářů, použijte již hotové řešení. Například Mailchimp umožňuje vytvořit si embedovatelný (tedy vložitelný do webových stránek) jednoduchý formulář, kde zákazníci vyplní pouze svoji e-mailovou adresu. Vypadat může jako příklad uvedený níže.
Pokud v uvedeném formuláři vyplníte svoji e-mailovou adresu, budete od nás dostávat pravidelně přehled nových článků ze serveru Podnikatel.cz.

Jesliže nechcete používat Mailchimp a máte na newslettery již vlastní řešení, přihlášku si můžete vytvořit i pomocí zdarma dostupných formulářů v Google Docs.

2) Papírový registrační arch

Druhým způsobem, jak získat kontakty, je vytvoření si jednoduchého registračního archu v papírové podobě. Není však žádoucí, abyste ho nechali na provozovně ladem a občas vyzvali zákazníka k zapsání jeho e-mailové adresy. Mějte arch vždy po ruce a jakmile zákazník nakoupí či zaplatí za provedenou službu a bude viditelně spokojený, vezměte si arch do ruky a zeptejte se ho, zda byl spokojený. Pokud ano, v krátkosti ho informujte o tom, že může získat nové informace o produktech přímo do jeho e-mailové schránky. Musíte mu však konkrétně specifikovat, co bude obsahem takového newsletteru a jak často ho budete zasílat.

Příklad: Budeme vás jednou týdně informovat o tom, jaké nové produkty máme v naší nabídce a na co aktuálně nabízíme slevy.

Pokud zákazník projeví zájem, poproste ho o jeho e-mailovou adresu, žádné další údaje v tomto případě od zákazníka nepotřebujete. Nemusíte se tak ani obávat zákona o ochraně osobních údajů, protože pro nakládání s citlivými osobními údaji byste si ještě navíc museli od zákazníka vyžádat písemný souhlas, což by mohlo celý proces nabírání nových kontaktů jen zkomplikovat.

školení květen 24 - novinky

3) Přihláška k odběru k vytištění

Posledním tipem je také možnost nabídnout přihlašovací arch ke stažení. Vkládejte ho jako přílohu tam, kam nemůžete vložit přímo registrační formulář či odkaz na něj. Nebo to nabídněte jako další možnost na vaší internetové prezentaci.

Udělejte zde však výjimku. Pokud si zákazník přihlášku stáhne, vytiskne a osobně na provozovnu odnese či zašle poštou, nabídněte mu první slevu. Tím jednoduše zjistíte, zda jsou zákazníci motivováni dostatečně tím, aby se například zapsali rychle přes registrační formulář, nebo spíše chtějí slevu. Můžete tak rozdělit zákazníky do dvou kategorií. Ti, kteří milují vaši značku a chtějí být informováni o novinkách, a ti, kteří se sice zajímají o vaši značku, ale jsou to “lovci slev”. Tuto kategorii zákazníků pak můžete informovat výhradně o slevových akcích.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).